Всяко преместване на офис или дом е свързано с множество малки или по-големи препятствия.
От къде обаче да се започне и как да се подредят всички действия, така че опаковането, преместването и товаро-разтоварната дейност да преминат гладко и без излишни главоболия?
Ето 10 основни точки, които да бъдат пътеводител за всеки, на когото му предстои преместване на дома или на офис.
1. Предизвестие за наемодателя.
Задължително е да се уведоми наемодателя, че наемателя напуска и в какъв срок жилището ще бъде освободено. Ако има договор между двете страни, то тези срокове са описани там.
2. Избор и наемане на фирма за транспортни услуги в София, странта и ЕС.
След като предварителния подбор е минал и клиента се е спрял на конкретна фирма за професионални транспортни и хамалски услуги, задължително е с нея да бъдат уточнени всички детайли – ден и час на товарене на мебели и багаж, кой ще поеме опаковането – клиента или компанията, адресите за вземане и доставка, какъв е обема на вещите. Задължително е и предварителното уточнение на цената за цялото преместване, за да няма неприятни изненади.
3. Ако за опаковането на багажа няма да се използва фирма за хамали.
Задължително е набавянето на опаковъчни материали като кашони, тиксо, фолио, етикети и т.н.
4. Сортиране на вещите.
Необходимо е да се прегледат всички налични вещи и да се определи кое ще бъде изхвърлено, продадено, подарено и кое преместено. До датата на тръгване всичко излишно трябва да бъде разчистено. В противен случай може да се наложи плащане за превоз на повече от предвидените вещи и това да повиши излишно бюджета.
5. Съставяне на списък с вещите, които ще бъдат преместени и опаковане на ценните и чупливи от тях.
При пакетиране на ценни и чупливи неща те задължително трябва да бъдат обозначени и хамалите предупредени за тях.
6. Храна. За преместване на хладилник например е необходимо той да бъде размразен и изключен за няколко дни.
Така че в дните преди заветната дата е добре всички хранителни продукти да бъдат консумирани.
7. Подготовка на сак с вещи от първа необходимост.
Тоалетни принадлежности, дрехи, суха храна за из път или поне за първия ден. Още един кашон, който да бъде под ръка с тоалетни принадлежности, кухненски пособия и спално бельо поне за първите няколко дни.
8. Размразяване на хладилник и фризер, когато и те ще бъдат пренасяни.
9. Последна проверка на датата на преместването, часовете на пристигане на фирмата за професионални хамалски услуги, както и маршрута на пътуване.
10. Финални детайли
– проверка на опакованите вещи, надписани кашони и разпределение на товара.